SIEĆ NERDHEIM:

Więcej

    Przy kawie

    Tomasz Karolak i niepotrzebna kontynuacja, czyli era sequela

    Pojęcie sequela jest chyba równie stare, co sama popkultura. Zresztą na idei kontynuacji opierają się różne istotne elementy kultury popularnej –...

    Ale Koronę królów to ty szanuj! Czyli o pozytywach jagiellońskiej superprodukcji

    Ktoś może jeszcze pamięta mój tekst o pierwszych odcinkach Korony królów, opublikowany na naszych łamach półtora roku temu? Dość przychylny temu...

    Dysonans Ludonarracyjny. Byłbyś łaskaw przeczytać ten tekst?

    Gry komputerowe to dziś już nie tylko prosta rozrywka, łącząca w sobie aspekty programowania, grafiki czy muzyki, ale przede wszystkim...

    Krzyk rozpaczy. O Siedzącym słoniu

    Czy można mówić o dziele w oderwaniu od jego twórcy? Czy sztuka żyje własnym życiem, nie przejmując się światem zewnętrznym? Czy...

    Beze mnie nie istniejesz, kilka słów o stanie złoczyńców w grach i nie tylko.

    Pochylimy się dziś wspólnie nad filmem, książką i grą. Wszystko to po to, aby zrozumieć naturę antagonisty. Sposób, w...

    (Nie)kryminalne tango, czyli o Kryminalnych z perspektywy lat

    Od kiedy zaczęłam moją przygodę z popkulturą na poważnie, polskie seriale były mi o wiele bliższe od zagranicznych. Być może nie...

    „Gdy byłem starszy, byłem marynarzem”, czyli jakie wrażenie zrobiła na mnie Roma.

    Jest tyle słów, które można powiedzieć o tym filmie. Mógłbym tutaj napisać o samolocie odbijającym się na tafli rozlanej wody. Zastanowić...

    Niedyskretny urok antybohatera – impresja

    Przyczynkiem do refleksji, która w dalszej perspektywie zaowocowała poniższym tekstem, była pewna rozmowa z Ewą Astroni Piotrowską – autorką opublikowanego u...

    Grabiński mniej znany, czyli powieści po opowieściach.

    Dziś, kiedy mijają 132 lata od daty urodzin Stefana Grabińskiego, nie można już powiedzieć, że to twórca zapomniany i niedoceniony. Nie...

    Gdzie się podziały dobre postacie kobiece (i nie tylko) w grach komputerowych?

    Kobiety w grach komputerowych! Jakże to (nie)wdzięczny temat! Do jednych czujemy sympatię i obchodzimy się z nimi jak z jajkiem, inne...

    Dlaczego nie lubię gier Interactive Movie. Część druga

    >>>PRZECZYTAJ CZĘŚĆ PIERWSZĄ<<< Na łamach jednego z moich ostatnich tekstów poruszyłem kwestię przyznawania prymatu fabule nad resztą elementów składowych gry wideo i...

    Piórkiem i Flashem, czyli w obronie współczesnych kreskówek

    Coś wam powiem. Lubię oglądać kreskówki. Nie jestem pewna, na ile wynika to z takiego, a nie innego hobby (czytaj: dubbingu, który...

    Design, cholera jasna – czyli popkultura, a nowe media

    W dzisiejszym świecie coraz więcej form popkultury zostaje przenoszone do dystrybucji cyfrowej. Zaledwie kilka lat temu nikt nie pomyślałby, że znajdziemy...

    Dlaczego nie lubię gier interactive movie. Część pierwsza

    Jakiś czas temu świat obiegła informacja o zamknięciu Telltale Games i anulowaniu projektów, nad jakimi pracowało owo studio. Właściwie w tym...

    Wiele twarzy Łowcy androidów

    Oparty na prozie Philipa Dicka Łowca androidów to film niewątpliwe wyjątkowy. Przepiękne zdjęcia, genialna muzyka, niepokojąca wizja przyszłości – tak zapamiętaliśmy...