Więcej

    O tym nie możesz zapomnieć, promując sklep internetowy!

    Założenie sklepu internetowego to dopiero początek drogi do sukcesu. Koszty wejścia na rynek nie są wysokie i tak naprawdę nie stwarzają większych problemów. Natomiast problemem jest już generowanie sprzedaży w naszym sklepie. Kluczowe jest dysponowanie odpowiednim budżetem, aby móc realizować niezbędne działania marketingowe. Sklep internetowy startuje zazwyczaj jako całkowicie anonimowy i dopiero musi budować swój wizerunek.

    Sklep internetowy a działania marketingowe

    Jak już wspomnieliśmy, samo założenie sklepu nie kosztuje wiele, a wręcz można tego dokonać za śmieszną kwotę. Na przykład sklepy internetowe Az.pl, z których korzystać można w modelu SaaS, kosztują w pierwszym roku mniej niż 100 zł! I tutaj mamy już w zasadzie wszystko, łącznie z serwerem. Prawdziwe koszty pojawiają się dopiero wtedy, kiedy chcemy promować nasze produkty. Poniżej działania, które mogą wspomóc realizację celów sprzedażowych.

    • Google Ads – system, który wcześniej znany był pod nazwą Google AdWords, zapewnia możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników wyszukiwarki Google oraz wydawców stron, którzy działają w ramach systemu Google AdSense. Ogromnym plusem tych działań jest fakt, że możemy bardzo dokładnie określić, po jakich frazach kluczowych mają się wyświetlać nasze reklamy. Określamy również tematykę stron, gdzie będą się one wyświetlać. W systemie tym reklamy mogą być zarówno tekstowe, jak i graficzne – w zależności od tego, gdzie chcemy się reklamować. Takie działania warto prowadzić od samego początku istnienia sklepu.
    • Search Engine Optimization – czyli w skrócie SEO. Są to działania, które służą uzyskaniu jak najwyższych pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Warto prowadzić je równolegle do kampanii Google Ads, gdyż w przypadku SEO na wyniki trzeba cierpliwie czekać. Jednak dzięki sprawnie prowadzonym działaniom można doprowadzić do sytuacji, w której strona sklepu znajdzie się na pierwszej pozycji w wynikach sponsorowanych i na pierwszej w wynikach organicznych. Czy to ma sens? Jak najbardziej. Część użytkowników wyszukiwarki pomija wyniki sponsorowane, a część tylko je bierze pod uwagę.
    • Facebook Ads – najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie również daje możliwość reklamy. Podobnie jak w przypadku systemu Google Ads i tutaj możemy rozliczać się od każdego przekierowania. Facebook pozwala bardzo dokładnie określić grupę docelową użytkowników, którzy zobaczą naszą reklamę. Oczywiście w tym przypadku konieczna jest analiza, czy aby na pewno z serwisu tego korzystają nasi potencjalni klienci.
    • Profile firmowe na Instagramie, Facebooku, Twitterze i LinkedIn – każdy z wymienionych serwisów społecznościowych oferuje możliwość prowadzenia profilu firmowego, ale nie każdy sprawdzi się w każdej branży. Tutaj pozostaje już kwestia analizy grupy docelowej. O ile na Facebooku znajdziemy potencjalnych klientów z niemal każdej grupy docelowej, to już Twitter skupia przede wszystkim dziennikarzy, polityków czy osoby medialne.
    • E-mail marketing – odpowiednio zaplanowana i przygotowana wysyłka wiadomości e-mail może przynieść bardzo dobre efekty. Ważne jest oczywiście, aby e-maile były rozesłane do osób, które wyraziły na to zgodę i stanowią grupę docelową dla danego sklepu. Warto również zachęcać klientów, aby dołączali do newslettera. Skutecznie działa tutaj zaoferowanie dodatkowego rabatu na zakupy. Później można w ten sposób informować klientów o aktualnych promocjach.
    • Porównywarki cen – kolejna skuteczna i często wykorzystywana metoda. Popularne porównywarki to Ceneo, Nokaut czy Skąpiec. Ich działanie polega na wskazywaniu potencjalnym klientom, gdzie dany produkt można kupić najtaniej. Płatność odbywa się za każde przekierowanie i jest zależna od kategorii produktów i platformy. Do takiej promocji należy wybierać produkty, które rzeczywiście sklep oferuje w bardzo niskiej cenie.

    Ogromne możliwości reklamy

    Powyżej wymieniliśmy zaledwie kilka możliwości reklamy, a tych jest zdecydowanie więcej. Każda wymaga dopasowania do odbiorcy oferty. Oczywiście działania reklamowe muszą być połączone z odpowiednią optymalizacją wszystkiego, co dzieje się w obrębie sklepu internetowego. Dopiero wtedy można się spodziewać zadowalających efektów.

    Dodaj komentarz

    avatar
    Sebastian „Severan” Kuryło
    Sebastian „Severan” Kuryło
    Jestem założycielem i pomysłodawcą tego portalu. Uwielbiam gry RPG z serią Dragon Age na czele, lecz nie pogardzę także i klasycznymi grami “bez prądu”. Prowadzę również wortal związany z serią Dragon Age. Uwielbiam czytać kryminały i książki fantasy. Każdą wolną chwilę w swoim życiu poświęcam rodzinie oraz serialom – pochłaniam ich zdecydowanie za dużo, no ale z nałogu tak łatwo wyjść się nie da :).