SIEĆ NERDHEIM:

Jak reklamować startup Small Business w 2021 roku?

Rozpoczęcie nowego biznesu nie jest łatwym zadaniem i wymaga dużo czasu i wysiłku. Musisz udoskonalić swoją ofertę, wybrać odpowiednie kanały sprzedaży, zbadać docelowych klientów i nie tylko. Jednak bez względu na to, jak dobry jest Twój produkt lub usługa, ludzie nie będą wiedzieć o Twojej firmie, chyba że ją dobrze sprzedasz. Marketing jest niezbędnym elementem budowania marki i generowania leadów sprzedażowych dla Twojej małej firmy. W tym poście omówimy niektóre z najlepszych technik marketingowych, które pomogą Ci rozwinąć małą firmę zarówno pod względem wielkości, jak i reputacji.

Zbuduj witrynę przyjazną SEO

Pierwszą rzeczą, której potrzebuje każdy nowy biznes, jest strona internetowa, na której ludzie mogą dowiedzieć się o Twojej firmie i kupić Twoje produkty lub usługi. Jeśli budujesz witrynę zoptymalizowaną zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i konwersji, to już pokonałeś pierwszą przeszkodę. Przykładowo tworząc witrynie z recenzjami gier kasynowych, musisz dbać o wykorzystywanie tytułu gry, jak chociażby Ultra Hot Deluxe, w słowach kluczowych.

Pozyskanie ruchu organicznego do Twojej witryny powinno być Twoim priorytetem, zanim zaczniesz inwestować w inne taktyki marketingowe. Oto kilka rzeczy, które powinieneś rozważyć:

  • Twórz wysokiej jakości treści na popularne tematy w Twojej niszy;
  • Przeprowadź obszerne badanie słów kluczowych przed utworzeniem treści witryny;
  • Włącz podstawowe słowa kluczowe do wszystkich stron docelowych, tytułów, metaopisów itp;
  • Użyj uporządkowanych danych, aby uzyskać lepsze rankingi SERP dla swoich stron internetowych i sprawić, by Twoje listy SERP wyróżniały się na tle innych;
  • Skoncentruj się bardziej na lokalnym SEO i słowach kluczowych z długiego taila;
  • Nie zapomnij zająć się technicznymi aspektami SEO, takimi jak szybkość ładowania strony i projektowanie stron internetowych;
  • Budowanie witryny przyjaznej SEO wymaga bardzo wiele, ale te wskazówki powinny pomóc Ci zacząć na właściwej ścieżce.

Wszystko to z pewnością przełoży się na korzyści w trakcie prowadzenia firmy.

Opowiedz historię swojej marki

Dla każdej firmy ważne jest, aby połączyć się z grupą docelową i stworzyć wyraźny wizerunek marki. Opowiadanie historii marki to genialny i skuteczny sposób, aby to osiągnąć. Marki, które są autentyczne i mają dobrą historię o tym, jak powstały, są często bardziej zapadające w pamięć i tworzą trwałe wrażenia. Jeśli więc chcesz, aby ludzie, którzy po raz pierwszy usłyszeli o Twojej marce, zapamiętali ją, opowiedz im historię swojej firmy.

Historia swojej marki sprawia, że
Klienci utożsamiają się z firmą
Klienci chętniej korzystają z usług firmy z ciekawie opowiedzianą historią
W świadomości klientów tworzy się wyraźny wizerunek marki

Na przykład Burt’s Bees wykorzystuje każdą szansę, aby opowiedzieć wspaniałą historię powstania marki. To prosta historia o tym, jak chłopak spotyka dziewczynę, zakochuje się i tworzy coś, co przetrwa długo po ich odejściu. Mają szczegółową sekcję „O nas” na swojej stronie internetowej i mają osobną stronę, na której można opowiedzieć historię swojej marki. Strona zawiera również ważne kamienie milowe w życiu założycieli i historii marki. Wykorzystanie filmów i zdjęć do opowiedzenia historii może być dodatkowo niezwykłe i niezapomniane.

Wykorzystaj marketing w mediach społecznościowych

Jako właściciel małej firmy, jedną z najtańszych i najskuteczniejszych form marketingu, w które możesz zainwestować, jest marketing w mediach społecznościowych. Jeśli chcesz zainwestować w to czas i wysiłek, możesz to zrobić we własnym zakresie przy minimalnych nakładach. Wraz z rozwojem firmy możesz zacząć wykorzystywać narzędzia marketingowe w mediach społecznościowych do zarządzania swoimi kontami.

Oto kilka wskazówek dotyczących marketingu w mediach społecznościowych, które pomogą Ci zacząć:

  • Wybierz odpowiednie platformy, na których aktywni są Twoi docelowi klienci;
  • Znajdź odbiorcę swojej marki i trzymaj się go;
  • Regularnie i konsekwentnie publikuj treści w mediach społecznościowych;
  • Używaj wysokiej jakości, przyciągających wzrok materiałów wizualnych, aby przyciągnąć uwagę odbiorców.

Dodaj link do swojej witryny w swoim biosie w mediach społecznościowych. Używaj taktyk, które przyciągają ruch z mediów społecznościowych do Twojej witryny. Używaj popularnych i trafnych hashtagów, aby dotrzeć do większej liczby osób. Twórz własne markowe hashtagi, aby śledzić swoje kampanie. Jest wiele rzeczy, które składają się na sformułowanie zwycięskiej strategii marketingowej w mediach społecznościowych. To tylko kilka wskazówek na początek. Kiedy już je opanujesz, powinieneś kopać głębiej, podnosić swoje umiejętności i wypróbowywać bardziej zaawansowane taktyki marketingu w mediach społecznościowych.

Rozpocznij program nagród i poleceń od samego początku

Jest to prosta, ale skuteczna strategia marketingowa, którą małe firmy często przeoczają. Możesz pomyśleć, że te programy są przeznaczone tylko dla dużych firm, które mają znaczną liczbę klientów. Jednak niekoniecznie jest to prawdą.

Małe firmy mogą dużo więcej zyskać na takiej inicjatywie, ponieważ jest to jeden z najlepszych sposobów na generowanie leadów. Pomyśl o tym z perspektywy klientów. Czy kupiłbyś coś od marki, o której nigdy nie słyszałeś, po prostu patrząc na promocję lub reklamę? Ale jeśli ktoś, kogo znasz i darzysz zaufaniem, poleciłby to coś, czy rozważyłbyś przynajmniej sprawdzenie tego? Odpowiedź dla większości brzmiałaby: tak.

Na tym polega siła i piękno marketingu poleceń i właśnie dlatego powinieneś mieć wdrożony program poleceń. Oferując nagrody, możesz zachęcić swoich obecnych klientów do polecania Twojej marki znajomym. Możesz także nagradzać klientów, którzy wykonają określone czynności, takie jak śledzenie Twoich kanałów w mediach społecznościowych lub dokonanie zakupu. Sprawi to, że będą bardziej angażować się w Twoją markę, zwiększając lojalność.

Zainwestuj w analitykę na wczesnym etapie

Posiadanie strategii marketingowej opartej na danych daje Ci przewagę i zwiększa skuteczność Twoich inicjatyw. Jako mała firma nie możesz sobie pozwolić na popełnianie błędów i musisz robić rzeczy dobrze za pierwszym razem. Tutaj mogą Ci pomóc dane i analizy.

A najlepsze jest to, że niekoniecznie musisz płacić za wyrafinowane oprogramowanie, aby to uzyskać. Istnieje wiele darmowych lub niedrogich opcji, z których możesz skorzystać. Na przykład analityka mediów społecznościowych jest dostępna bezpłatnie, ponieważ większość platform ma wbudowane narzędzia analityczne, które mogą dostarczyć wszystkich niezbędnych informacji. Podobnie w przypadku swojej witryny możesz użyć Google Analytics, aby uzyskać wgląd w skuteczność różnych stron docelowych.

Jedną z rzeczy, w które powinieneś zainwestować, są narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych, ponieważ mogą one pomóc w śledzeniu odpowiednich rozmów i odpowiadaniu na nie. Jest to szczególnie przydatne dla małych firm, ponieważ bardzo ważne jest, aby odpowiadać na zapytania klientów i szybko rozwiązywać problemy. Ugruntowana marka może nadal być w stanie żyć z kilkoma negatywnymi recenzjami, ale dla małych firm może to być druzgocące. Tak więc, bez względu na rodzaj stosowanej taktyki marketingowej, upewnij się, że śledzisz i mierzysz jej wskaźniki wydajności oraz przeprowadzasz badania przed jej wdrożeniem.

Bądź na bieżąco z naszymi recenzjami. Obserwuj Nerdheim w Google News

komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
To pole jest wymagane. Przed jego zaznaczeniem koniecznie zapoznaj się z podlinkowanym dokumentem
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie kometarze
Sebastian „Severan” Kuryło
Jestem założycielem i pomysłodawcą tego portalu. Uwielbiam gry RPG z serią Dragon Age na czele, lecz nie pogardzę także i klasycznymi grami “bez prądu”. Prowadzę również wortal związany z serią Dragon Age. Uwielbiam czytać kryminały i książki fantasy. Każdą wolną chwilę w swoim życiu poświęcam rodzinie oraz serialom – pochłaniam ich zdecydowanie za dużo, no ale z nałogu tak łatwo wyjść się nie da :).